11 października, 2014

Miał być Windows 9, a jest Windows 10! - Niespodzianka od M$




Zapewne każdy kto wyczekiwał wersji Technical Preview Windows'a 9, strzelił przysłowiowego karpia, na news jakoby najnowsza wersja okienek będzie miała nie cyfrę ale liczbę 10.





Osobiście jako informatyk też byłem zaskoczony iż M$ od razu oznaczył najnowszą wersję Windowsa numerem 10. Celowe zagranie? Na to pytanie zapewne nikt odpowiedzi nie zna i nie pozna zapewne nigdy.

Po opublikowaniu na serwerach Microsoftu wersji TP Windows'a 10, spora część społeczeństwa informatycznego masowo zasysała ową wersję [w tym i ja] aby ją przetestować.


Jakie wrażenia? Osobiście liczyłem że wróci interfejs Aero Glass,  jednakże zaskoczyła mnie jedna rzecz - wirtualne pulpity. Co prawda w MacOS to jest standardem od wielu lat lecz ja osobiście nie przepadam za tą marką.





Wróciło menu start, ale kafelki i płaski GUI pozostał.




Bardzo przydatną funkcją są wirtualne pulpity, które moim zdaniem powinny być już wbudowane w Windows 7. Przydatna rzecz, zwłaszcza dla osób które potrzebują wiele przestrzeni do pracy posiadając tylko jeden monitor/ekran. 



Czy Windows 10 okaże się sukcesem i przełamie złą passę swojego poprzednika z cyfrą 8? Czas pokaże. Premiera wersji RTM [przeznaczona do sprzedaży], pojawi się równo za rok - wrzesień-październik 2015 roku.


Pozdrawiam
Adahu :3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz